Ο Μαραθώνιος της Αθήνας έφτασε!

Έναρξη

Τι είναι το tapering 

Το tapering για έναν μαραθώνιο πρέπει να ξεκινά 3-4 εβδομάδες πριν τον αγώνα. Πολλοί αθλητές δεν γνωρίζουν πόσο σημαντικό είναι το tapering. Έχει αποδειχθεί ότι το σωστό tapering μπορεί να μας δώσει ένα boost στο αποτέλεσμα της τάξεως του 5%, ενώ η απότομη μείωση της προπόνησης πολύ κοντά στον αγώνα, ή η μη μείωση, μπορεί να φέρει καταστροφικά αποτελέσματα στην απόδοσή μας την ημέρα του μαραθωνίου.

Το tapering για τους δρομείς, αφορά τη μείωση της προπόνησης και τη νοερή προετοιμασία για τον αγώνα που θα ακολουθήσει. Η μείωση του προπονητικού όγκου αυτές τις τρεις ή τέσσερις εβδομάδες θα μας βοηθήσουν στα εξής δυο πολύ σημαντικά κομμάτια.

Μαραθώνιος δεν είναι μόνο η προσπάθεια την μέρα του αγώνα. Είναι όλη η προσπάθεια από την πρώτη μέρα της προετοιμασίας, πολλές εβδομάδες πριν από τον αγώνα. Η μέρα του αγώνα, είναι το κερασάκι στην τούρτα! Είναι η γιορτή που ο κάθε ένας δρομέας από εμάς, είναι ένα κομμάτι της γιορτής αυτής.

Την εβδομάδα του αγώνα καλό θα ήταν να κάνουμε μόνο μικρά ελεύθερα τρεξίματα, μέχρι 30-35 λεπτά και σαν δυνατή προπόνηση εθελοντικά, θα μπορούσαμε να κάνουμε ένα μικρό fartλεκ ή ένα μικρό interval ή απλά και μόνο ελεύθερο τρέξιμο και μετά ανοίγματα.

Ο αυθεντικός μαραθώνιος της Αθηνάς είναι από την φύση του ένας δύσκολος μαραθώνιος συγκριτικά με τους περισσότερους αγώνες στον κόσμο που είναι σε επίπεδο τερέν.

Αυτό προϋποθέτει να είμαστε ξεκούραστοι και γεμάτοι σωματικά και δυνατοί και με καλή ψυχολογία πνευματικά για να τον χαρούμε και να φτάσουμε στον στόχο που είχαμε θέσει στην αρχή της προπόνησης μας.

Ας μην ξεχνάμε ότι φέτος δεν είναι απλά ένας μαραθώνιος είναι ο επετειακός 40ος  Αυθεντικός μαραθώνιος της Αθήνας.

*Γράφει ο Στέφανος Φυγετάκης, Καθηγητής Φυσικής Αγωγής, προπονητής